Google Tag Manager for viderekomne
Introduksjonsvideo
71 følgere
- 47 avspillinger
- 1t 42m
- 13 leksjoner
Dette kurset er perfekt for deg som allerede har grunnleggende forståelse av Google Tag Manager og ønsker å ta kunnskapen din videre. Gjennom 13 leksjoner lærer du avansert brukersporing på nettsiden din. Du vil kunne sende data direkte til Google Analytics for å få en tydelig oversikt over nettsidens aktivitet.
I løpet av kurset vil du også lære hvordan du konfigurerer Google Tag Manager slik at du overholder GDPR-reglene. Kurset inneholder praktiske eksempler som hjelper deg å sette opp sporing for handlinger som "add_to_cart" og "purchase", slik at du kan optimalisere brukeropplevelsen på nettsiden din.
Uansett om du jobber med nettsideanalyse eller digital markedsføring, gir dette kurset deg de verktøyene du trenger for å mestre avansert sporingsfunksjonalitet. Bli med på kurset og få innsikt i hvordan du kan bruke Google Tag Manager til å forbedre nettsidens ytelse.
Ferdigheter du vil oppnå
Sette opp sporing for "add_to_cart" handlinger.
Sende data direkte til Google Analytics.
Implementere avansert brukersporing på nettsiden.
Bruke "login" og "sign_up" for brukersporing.
Implementere "view_cart" for bedre innsikt.
Optimalisere brukeropplevelsen ved sporing av "purchase".
Forbedre nettsidens ytelse med bedre dataanalyse.
Administrere brukerdata med "user_id" funksjonalitet.
Spore "begin_checkout" prosessen nøyaktig.
Forståelse av "select_item" sporing i Google Analytics.
Utforske flere avanserte sporingsmuligheter.
Konfigurere Google Tag Manager i henhold til GDPR.
Kursmateriell
Last ned kursmateriell(kun for premium- og teamabonnementer)