Google Analytics 4 – komplett guide (2022)
Introduksjonsvideo
73 følgere
- 2 508 avspillinger
- 4t 54m
- 47 leksjoner
Dette kurset er utdatert! Klikk for å gå til det nye kurset!
Er du klar til å mestre Google Analytics 4? Dette omfattende kurset er designet for både nybegynnere og viderekomne som ønsker å få dyp innsikt i hvordan kundene bruker deres nettsted eller app. På litt under 5 timer vil du lære alt fra installasjon til avanserte teknikker.
Kurset starter med en introduksjon til Google Analytics 4, hvor du lærer å installere og konfigurere verktøyet på din egen nettside. Videre tar vi deg gjennom brukerkonfigurasjon, sporing av nettstedsøk, og filtrering av intern trafikk. Du vil også lære å sette opp datainnsamling for å få mest mulig ut av verktøyet.
I midtdelen av kurset får du en grundig gjennomgang av standardrapportene og hvordan du utforsker data i Google Analytics 4. Du vil lære å opprette og spore egendefinerte hendelser, som for eksempel når noen logger inn, ser på et produkt, legger et produkt i handlekurven, eller fullfører et kjøp.
Til slutt dekker vi avanserte teknikker som konverteringssporing, oppretting av egendefinerte målgrupper, og brukerinnsikt. Dette kurset er ditt komplette grunnkurs i Google Analytics 4, og gir deg ferdighetene du trenger for å jobbe profesjonelt med verktøyet. Ta steget videre og bli en ekspert med vårt Google Analytics 4 online kurs!
Ferdigheter du vil oppnå
Opprette og administrere brukerkonfigurasjoner
Bli profesjonell bruker av Google Analytics 4
Implementere konverteringssporing
Overvåke brukeraktivitet og atferd
Sette opp effektiv datainnsamling
Spore nettsøk og filtrere intern trafikk
Utforske og analysere standardrapporter
Installere og konfigurere Google Analytics 4
Få dyp brukerinnsikt med avanserte teknikker
Opprette og spore egendefinerte hendelser
Optimalisere nettstedet basert på analysedata
Opprette egendefinerte målgrupper
Kursmateriell
Last ned kursmateriell(kun for premium- og teamabonnementer)